Endnu et spørgsmål omkring flasken

20. oktober 2014

Alder:
6 mdr.

Endnu et spørgsmål omkring flasken

Hej Helen.

Tak for dit svar omkring vores flaskeudfordring. Jeg har nu lige et til:-)

Vi er inde i en rigtig dårlig periode, hvor jeg egentlig er heldig, hvis han tager flasken. Jeg har nogle dage tilbudt ham flasken inden skemåltidet, hvor jeg ved han er sulten, men han afviser den alligevel. Og når jeg så tilbyder ham skemad, spiser han hele portionen. Vi giver ham som nævnt i det tidligere brev 3 faste skemåltider, og jeg har ikke ville indføre ...

Annonce

... flere skemåltider for at tage pladsen for mælken, men nu hvor han afviser den, så er jeg vel nødt til at tilbyde ham noget andet? Hvad skal det være? og hvad gør man med et barn, der afviser flasken på den måde, jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Han tager ca.3 flasker i døgnet, hvis jeg er heldig.

Ved ikke om du kan finde hoved og hale i mit brev, men håber du kan fortælle mig, at jeg ikke er den eneste, der har prøvet det.

Med venlig hilsen
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig